دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ۴۰
طبقه بندی: مطالب خواندنی
چچ
برنامه توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی اروپا

برنامه توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی اروپا

برنامه توسعه کسب‌وکار سازمان فضایی اروپا تحت عنوان Space Solution از سال ٢٠٠٣ آغاز شد. این برنامه در سه بخش اصلی می‌باشد که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد...

برنامه توسعه کسب و کار سازمان فضایی اروپا تحت عنوان Space Solution از سال ٢٠٠٣ آغاز شد. این برنامه در سه بخش اصلی به شرح ذیل می‌باشد:
‌‌‌‌
مراکز رشد (Business Incubator Centre)
کارگزاران فناوری (Technology Brokers)
شبکه سفیران (Ambassadors Platform)


‌‌‌‌‌‌‌‌‌مراکز رشد:
‌‌‌
‌دستاوردها:
* راه‌اندازی بیش از ۲۰ مرکز رشد فضایی به همراه شبکه‌سازی محلی در ۱۷ کشور اروپا
* تشکیل و حمایت از بیش ۷۰۰ استارت‌آپ فضایی
* حمایت از ۱۸۰ استارت‌آپ فضایی در سال
ماموریت‌ها:
* حمایت مالی از استارت‌آپ‌های فضایی
* در اختیار گذاشتن تجربیات و حمایت‌های فنی و تجاری
* برندینگ و تبلیغ محصول آماده شده توسط سازمان فضایی اروپا
* ایجاد شبکه فروش و شبکه همکاری و در عین حال فضای استقرار و دسترسی به زیرساخت‌های آژانس فضایی برای این استارت‌آپ‌ها


کارگزاران فناوری:
‌‌
کارگزاران فناوری که به آن بروکر هم گفته می‌شو‌د در ادبیات فناوری جهان نقش کلیدی دارند، زیرا آنها حلقه واسط بین فناور و سرمایه‌گذار می‌باشند. به طور کلی کارگزاران فناوری، نرخ‌های بازار را به مشتریان خود ارایٔه نموده و دستورات معاملاتی مشتریان را اجرا می‌کنند.
‌‌‌‌دستاوردها:
* راه‌اندازی بیش از ۱۵ شبکه کارگزاری فناوری در اروپا
* بیش از ۳۲۰ انتقال تکنولوژی تا به امروز
* حمایت از ۲۰ انتقال تکنولوژی در سال
‌‌‌ماموریت‌ها:
* شناسایی کاربردهای جدید فناوری به عنوان بخشی از برنامه‌های سازمان فضایی اروپا
*شناسایی و بکارگیری فناوری‌های سایر حوزه‌ها در بخش فضایی و اکتشافات فضا
*شناسایی و بکارگیری فناوری‌های فضایی در صنایع غیر فضایی


شبکه سفیران:

بطور کلی سفیران توسط کسب و کارها به کار گرفته می‌شوند تا بتوانند خدمات خود را به خیل عظیمی از مخاطبان معرفی و عرضه نمایند.
‌‌‌‌‌‌‌‌دستاوردها:
* راه‌اندازی شبکه سفیران متشکل از ۱۲ متخصص در ۹ کشور اروپا
‌‌‌‌‌ماموریت‌ها:
*معرفی پروژه‌های سازمان فضایی اروپا در دانشگاه‌ها
*تشویق دانشجویان برای ورود به کسب و کارهای فضایی

آدرس کوتاه شده: